Wyleczenie kaca - czyli Marta przychodzi Wam z ratunkiem - artykuł.

Witajcie! Dziś śpieszę Wam z ratunkiem - KAC - wszyscy znamy to słowo i nie trzeba go nikomu tłumaczyć..   niestety dziś i mnie on do...

Witajcie!

Dziś śpieszę Wam z ratunkiem - KAC - wszyscy znamy to słowo i nie trzeba go nikomu tłumaczyć.. 
 niestety dziś i mnie on dotyczy .



Zapraszam do przeczytania i znalezienia metody idealnej dla siebie :

  1. Woda, czyli to co najprostsze, jest zawsze najlepsze. - Kac to w dużej mierze efekt odwodnienia komórek mózgu. Dlatego te płyny trzeba uzupełnić. Opcje nawadniania są dwie. Klasycznie, to spróbować wstać i jak najszybciej zacząć pić, najlepiej niegazowaną wodę mineralną.
Od dawna wiadomo jednak, że lepiej jest przeciwdziałać, niż leczyć. - Najlepszy pomysł to pamiętać na imprezie sylwestrowej o piciu innych napojów, niż tylko te zakrapiane alkoholem. Wówczas mamy szansę szybko znowu nawodnić organizm.

2. Mocne uderzenie. Kawa. Te metody nie należą do najzdrowszych, ale i doprowadzenie do kaca nie należy przecież do zdrowego stylu życia. - Kawa z jednej strony również odwadnia, ale z drugiej, ma kofeinę i daje potężnego kopniaka energetycznego. Dobrze może na nas wpłynąć szczególnie kawa z dużą ilością mleka, w którym są dodatkowo brakujące nam tego dnia substancje.
3. Picie to nie sport, zapomnij więc o izotonikach. Napoje izotoniczne zawierają co prawda wiele pomagających w nawodnieniu organizmu substancji, ale po wysiłku fizycznym. Tymczasem kac to doznania niezwykle fizyczne, ale nie mające nic wspólnego z wysiłkiem. Dodatkowo, podobnie jak alkohol, izotoniki to czysta chemia. - Z tego powodu picie alkoholu samo w sobie może powodować sensacje żołądkowe, a gdy do tego dorzucimy napój izotoniczny, skończy się to jeszcze gorzej.
4. Witaminy tak, ale nie baw się w farmaceutę. - Tą metodę z bardzo marnym skutkiem wypróbowali także moi znajomi - mówi Ewa Ceborska-Scheiterbauer. - Do alkoholu pili witaminy rozpuszczalne w wodzie mając przekonanie, że natychmiast uzupełniają to, co napoje wyskokowe wypłukują z ich organizmu. O skutkach lepiej nie mówić...
Lepiej rano mieć pod ręką coś naturalnego. Brakujące witaminy świetnie uzupełnią nam soki owocowe albo warzywne.

5. Dobry noworoczny obiad. Tu dietetycy nie mają wątpliwości, że po suto zakrapianej imprezie sylwestrowej lepiej nie narażać żołądka na powtórkę obżarstwa z świąt. Dobrze ułożone menu może być tymczasem świetnym lekarstwem na kaca. - Przede wszystkim polecałabym w Nowy Rok na kacowy obiad ryż, sałatkę z kwaszonych ogórków i jakieś delikatne mięsa, np. drób w jakichś ziołach.
6. Klin, czyli odroczenie wyroku. - Klinik, tylko klinik - mówi Mateusz, barman w jednym z sopockich klubów. - Wbrew pozorom, my nie tylko ludzi doprowadzamy do tego stanu. Większość lokali otwiera się już w Nowy Rok przed południem i wcale nie narzeka na pustki. Wtedy właśnie przychodzą do baru i proszą o coś "na leczenie". Czy to naprawdę pomaga? - Tak, ale są i tacy, którzy przychodzą kolejnego dnia. I wtedy już proszą o lepszą radę.
7. Koktajl, ale tylko owocowy. - Każdy szanujący się barman powinien wiedzieć, jak zrobić także dobry koktajl owocowy, bezalkoholowy. I to jest najlepsze zamówienie na kaca - sugeruje Mateusz. Jaki będzie najsmaczniejszy? - My w "branży alkoholowej" zazwyczaj leczymy się najchętniej napojem z bananów. To podstawa, do której można dodać truskawki, pomarańcze, lub cytryny..
8. Sport. W "branży alkoholowej" również nie wylewa się za kołnierz. I jak przyznaje barman, gdy on przesadzi poprzedniej nocy, zamiast najwymyślniejszych lekarstw, kaca po prostu próbuje zabić na siłę. - Dużo wody, a potem najlepiej iść to wszystko wybiegać, albo wypocić na siłowni. Oczywiście, gdy głowa pęka nie idziemy wyciskać na ławeczkę, a powinniśmy wybrać bieżnię, albo rowerek.
9. Metoda babuni, czyli kawa po cygańsku Metoda naturalna, którą poleca... lekarz. Jak mówi dr. Monika Modzelewska, choć jej kac zazwyczaj bywa obcy, jej znajomi, także lekarze, gustują raczej w prostych metodach, które mają wielowiekową wręcz legendę. Należy do nich mocna kawa z cytryną, którą można pić prewencyjnie, przed wyjściem na imprezę, lub właśnie dnia następnego. Wśród niektórych ten specyfik nazywa się kawą po cygańsku. - To znacznie lepszy sposób, niż kilka puszek napoju energetycznego, który preferują ostatnio na przykład młodzi ludzie.
10. Metoda szpitalna. - Naprawdę dobry sposób na szybkie wyleczenie z kaca? Jest tylko jeden i to podpięcie pod kroplówkę i przetoczenie płynów. Działa skutecznie i natychmiastowo, ale w warunkach domowych nikt z tego skorzystać nie może.


Ja stawiam dziś na nawodnienie i witaminki licząc na cud, że wstanę z łóżka i przejdzie.
Ale i tak bawiłam się świetnie!!

A jak wasz Sylwester ? ;)

Podobne posty

9 komentarze

  1. u mnie nic nie działa..usycham jak kaktus na pustyni:D

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bez kaca powitałam Nowy Rok:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja zawsze "po" piję dużo wody...i to naprawdę działa :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne rady, choć wszystkie juz znalam :)
    http://gadzetyprobki.blogspot.com/ (konkurs u mnie - zapraszam :) )

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety na mnie nie działa żaden ze sposobów na kaca... Jedynym wyjściem jest przespanie, ewentualnie przeleżenie całego dnia w łóżku.
    Sylwestra spędziłam bezalkoholowo i dobrze mi z tym, żadnej męki! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie nigdy kac nie dopadł, bo nie piję alko, a jak już to tylko symbolicznie :)
    Ale z tego co słyszałam od znajomych, dobry jest rosół, albo maślanka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żałuję, że trafiłam na ten post dopiero teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie na szczescie kac ominal ;) zreszta nigdy go nie mialam :D a zdarzalo sie ze calkiem sporo wypijalam, ma sie to szczescie ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. To dla mnie motywacja i świadectwo tego, że jesteście.